מגזין הבריאות שלך

אורח חיים בריא זו לא מטרה אלא דרך חיים…



 8 דרכים לשרוף שומן

רוצים להראות רזים וחטובים לקראת הקיץ? הגדילו את כמות החלבונים והפחמימות בתפריט היומי, תוספי מזון ואל תשכחו לאכול דג.

כולנו יודעים שפעילות גופנית חשובה לבריאות אולם עדיין רובנו מזיעים בחדר כושר בעיקר בשביל לשרוף שומנים ולהראות טוב יותר לקראת הקיץ.

חשוב לזכור ששריפת שומנים מתרחשת בגוף 24 שעות ביממה. בזמן אימון גופני ממושך היא עולה באופן יחסי לעומת שריפת הפחמימות ואז אנחנו מבחינים בתוצאות.

שריפת שומנים היא מצב בו הגוף מפרק מולקולות המאוחסנות בתאי שומן והשרירים ומשתמש בהן למטרות אנרגיה. כאשר מדברים על שריפת שומן בגוף לא מתכוונים רק לספירת הקלוריות. זו אומנם משחקת תפקיד חשוב בירידת אחוזי שומן בגוף, אך המפתח להצלחה נעוץ בפעילויות מדויקות הממריצות את קצב חילוף החומרים בגוף.

רובנו סבורים שחשוב להמריץ את קצב חילוף החומרים רק בתקופת הדיאטה, אך למעשה אנו יכולים ללמד את גופנו להשתמש במזון שהוא מקבל בתבונה ולאורך זמן. במקרה זה, לא די בצריכת סיבים תזונתיים ובספירת קלוריות. הסוד להצלחה טמון בדרך שתגרום לגוף לאבד כמה שיותר אחוזי שומן בלי לפגוע במסת השריר.

לפניכם שמונה צעדים פשוטים שיאפשרו לכם להוריד את מסת השומן במהירות בלי לפגוע בבריאות.

1. הגדילו את צריכת החלבונים

לחלבונים ולשומן תפקיד דומה בגוף האדם. כאשר הגוף מקבל מנה גדולה יותר של חלבונים (ביצים, דגים, בקר ומוצרי חלב דלי שומן) הוא מאחסן אותה מיידית בתוך השריר ועוזר לו להתפתח. החלבון עוזר לבניית השריר וככל שהשריר חזק יותר כך חילוף החומרים בגוף מהיר יותר. כמו כן, החלבון עוזר בהפחתת תחושת הרעב בגוף ומונע מאיתנו לצרוך קלוריות מיותרות. מומלץ לאכול 6-7 ארוחות קטנות במהלך היום.

2. הקציבו את צריכת הפחמימות

גם לפחמימות יש חלק חשוב בבניית השריר. הפחמימות עלולות בקלות להפוך לסוכרים ולשומן בלתי רצוי, לכן כדאי לתמרן את צריכת הפחמימות כך שהיא תשמש את הגוף באופן אפקטיבי. צריכה יומית גדולה מדי של פחמימות עלולה לגרום לחוסר איזון באנזימים ובהורמונים בגוף. צריכה מועטת מדי לאורך זמן, מצד שני, עלולה להפחית ממסת השריר. חשוב להטעין את הגוף בפחמימות באופן מבוקר ומאוזן לפני אימון ומדי 4-5 ימים.

3. אימון בולת לב – לב ריאה ותוספי תזונה

בדיוק כמו הקפאין הממריץ, כך גם אימון סיבולת לב ריאה מהווה דרך טובה מאוד להפחתת מסת השומן בגוף. הזמן האידיאלי לאימון כזה הוא לאחר אימון משקולות או בשעות הבוקר במוקדמות לפני ארוחת הבוקר. רמת הסוכר בדם בשעה זו נמוכה מאוד וקצב שריפת השומן גבוה פי כמה. החיסרון: אימון סיבולת עלול לשרוף גם ממסת השריר לכן כדאי להוסיף לתפריט חומצות אמינו, 1-3 גרם קרנטין ו – 200-400 מ"ג של קפאין כחצי שעה לפני האימון. תוספים אלו יעזרו להמרצת חילוף החומרים וימנעו איבוד מסת שריר.

4. אכלו יותר דגים

אין כמו דג סלומון וסרדינים כדי לספק לגוף את מנת האומגה 3 שכה חסרה לו בזמן שהתזונה מבוססת על דיאטה וספירת קלוריות. אומגה 3 נחוצה לשרירים ועוזרת לשריפת השומנים, היא מהווה תחליף נפלא לגליקוגן וכאשר מחסני האומגה 3 בגוף מלאים, הגוף אינו מאפסן שומן לשעת הצורך.

5. הוסיפו קירואטין לתזונה לאחר האימון

קריאטין, תוסף תזונה המכיל 3 חומצות אמינו, בשילוב עם אימון משקולות עוזר לשריפת שומנים גבוהה יותר. המנה המומלצת היא 3-5 גרם ביום בעת הארוחה, לאחר אימון.

6. צרפו שום לתפריט היומי

השום הינו מרכיב טבעי בתזונה של כל אדם. הוא גורם לאיזון רמות הכולסטרול בדם ועוזר לשמור על איזון השרירים אצל ספורטאים ומפתחי גוף.

7. שמרו על איזון בלוטת התריס

האירוניה הגדולה בעולם הכושר נעוצה בעובדה שכאשר אנחנו אוכלים פחות ומנסים להפחית ממסת השומן, הגוף מתאים את עצמו ואת קצב חילוף החומרים למצב הדיאטטי ולכן נשרוף יותר שומן כאשר נוכל בצורה מאוזנת מאפשר בדיאטת "כאסח". חשוב לתמוך במהלך הדיאטה בבלוטת התריס האחראית על חילוף החומרים. יש להוסיף לתזונה, תירוסין, תסוף תזונה העשוי מיוד ומחומצת אמינו וליטול אותו לפני אימון משקולות או אימון סיבולת.

8. נסו חילבה

עשב התבלין שנקרא בלעז "פנוגריק" וידוע בישראל כצמח החילבה שימש כבר את אבות אבותינו שסבלו מרמת סוכר גבוהה בדם. כשאנו צורכים פחמימות, רמת הסוכר בדם עולה ולכן שילוב של צמח החילבה בכל ארוחת עתירת פחמימות פותרת את הבעיה וגורמת לרמת הסוכר בדם להשאר קבועה.

לסיכום, על מנת שנוכל להשיג את מבוקשנו ולזכות בגוף עם מעט אחוזי שומן, לא די בספירת קלוריות. כדי שהתוכנית תצליח ונוכל להבין בתוצאות, יש להקפיד על שמות הכללים ולשמור על השריר וקצב חילוף חומרים מהיר ויציב.



 8 דרכים לשרוף שומן

קטגוריות: השמנה

*

  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

מפרסמים

  • אלן קאר גמילה מעישון
  • לימודי נטורופתיה
  • אורה גולן - סוף לחרדות
  • הפתרון לחיסול פטרת ציפורניים

Switch to our mobile site